DOSARUL ELECTRONIC DE SĂNĂTATE

Dosarul Electronic de Sănătate, componentă a Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate, conţine informaţii medicale adunate, la nivel naţional, de la toţi furnizorii de servicii medicale cu care pacientul a intrat în contact.
Iniţializarea dosarului electronic de sănătate se realizează, la cererea pacientului, de către orice medic care deţine semnătură electronică. La iniţializarea unui dosar se va încărca din Sistemul Informatic Unic Integrat(SIUI) istoricul medical al pacientului începând cu 2008, anul din care există sistemul centralizat. Informaţiile din Dosarul Electronic de Sănătate sunt structurate în cinci module: modulul „Sumar de urgenţă” – accesibil tuturor medicilor în vederea realizării actului medical, fără a fi necesar acordul pacientului, modulele „Istoric medical”, „Antecedente declarate de pacient”, „Documente medicale” şi „Date personale” – accesibile medicilor numai cu acordul pacienţilor.
„Dosarul Electronic de Sănătate este un instrument care va aduce beneficii atât pacientului, dar şi sistemului de sănătate din România. Medicul va pune un diagnostic mult mai rapid şi mai precis consultând acest dosar. Medicul va vedea în dosarul pacientului istoricul medical al pacientului, analizele sau investigaţiile pe care le-a efectuat în timp.” a adăugat preşedintele CAS Călăraşi, Gabriana Guţu.