Lung prilej de vorbe și de ipoteze!… HERBALIFE – O ESCROCHERIE?!…

MAI ÎNTÂI AU FOST ZVONURILE!

Care circulau, pe măsură ce acest sistem piramidal prindea contur iar oamenii deveneau din ce în ce mai încrezători! Primele semne de întrebare pe tot felul de mijloace de comunicare…

ÎNSPĂIMÂNTĂTOR HERBALIFE O ESCROCHERIE ACOPERITĂ PRIN PLATA UNEI SUME URIAȘE CA SĂ FIE OPRITE INVESTIGAȚIILE

Herbalife este o firmă internațională ce practică înșelătoria, generandu-și profitul de pe urmă minciunilor și a promisiunilor false. Bazându-se pe o schema piramidală, „afacerea” a fost scoasă în afara legii în Belgia, încă din anul 2011, în alte țări luând forme diferite pentru a se poziționa la limita legii și a-și continua activitatea frauduloasă. Pentru că România a fost și încă mai este un paradis al escrocilor locali sau internaționali, Herbalife și-a asumat relativ rapid o poziție de top între vânzătorii de produse miraculoase pentru slăbit. Au închis gura presei prin cumpărarea masivă de spațiu publicitar. Începând cu ziarele locale, până la presa centrală și chiar televiziunea cea mai urmarită din țară, Pro TV, toate instituțiile media importante s-au făcut preș în fața „corporației” pentru a li se azvârli o parte din profitul obținut prin uz de fals. Reprezentanții Herbalife din România sunt personaje lacome, care încearcă să parvină prin orice mijloace și care nu au reușit să se afirme în niciun domeniu concret – așa cum afirmă chiar ele în „prezentările” închinate firmei, ținute pe la hoteluri sau săli de conferințe de prin județele țării, în special cele defavorizate.
Marea majoritate a reprezentanților sunt cooptați în grupare prin promisiunea unor venituri excepționale, pe care ar urma să le primească după ce vor crea la rândul lor reprezentanți, care ar lucra pentru ei. Până la acel moment ce nu se concretizează niciodată, racolații sunt învățați să țină discursuri stupide, propagandistice, în care să mintă audiența că ei deja câștigă sume fabuloase și sunt extrem de fericiți. Lucrurile stau cu totul altfel, mai ales că acesti vorbitori susțin chiar ei financiar „angajatorul”, prin organizarea de evenimente, plata reclamelor în media și pe internet, cumpărarea de „cursuri pentru dezvoltarea personală și în afaceri” și, în primul rând, a tuturor produselor pentru slabit (gama extrem de variată).
Așa-zisele prezentări sunt false de la un cap la altul, cap de afiș stând „demonstrația” că presa susține produsele Herbalife, le lauda și le recomandă. Dovada constă în prezentarea unor materiale ce constau dintr-o colecție a tuturor articolelor și clipurilor publicitare preluate din presă, despre care speră că vor convinge auditoriul că sunt altceva decât propriile aberații, publicate sau difuzate în presă, la rubricile de publcitate, pe bani.
Oamenii prezenți într-o sală închiriată de reprezentanții Herbalife se caracterizează în general prin nivelul scăzut de educație și venituri medii (nu mici sau inexistente, pentru că altfel nu ar mai avea de unde să plătească în cadrul schemei), dar mai ales pe naivitate, deoarece manipularea joaca cel mai mare rol în acest tip de înșelătorie.
Viitorilor reprezentanți li se mai promite libertate financiară, deținerea unei afaceri proprii dar mai ales că „oricine poate face asta”, respectiv să fie un reprezentant Herbalife. În realitate, credulii urmează să piardă bani și timp în beneficiul creatorilor schemei, cei din vârful piramidei.
Gica Hagi e cel mai cunoscut sportiv din Romania care a acceptat să fie plătit pentru a promova produsele Herbalife. Bani de la controversata companie primește și Radu Moraru prin postul său de televiziune, Nașul Tv, pe care rulează spoturi publicitare pentru produsele „de slăbit”.
nedreptatea.blogspot.com

HERBALIFE-O ESCROCHERIE ?!…
NUTRIȚIONIȘTII HERBALIFE: ACEEAȘI MĂRIE CU ALTĂ PĂLĂRIE DE MARKETING

Vă întrebați unde au dispărut consultanții de nutriție cu cocarde „Slăbește acum! Întreabă cum”? Oferă ședințe wellness gratuite cu aparate-minune de 100 lei.
Vânzarea aceluiași produs prin strategii diferite de marketing este de multe ori o idee bună… pentru comerciant. Iată un exemplu la care am fost cobai personal.
Remarcasem de mai multă vreme niște agenți de vânzări deghizați în consultanți de nutriție. Ușor de recunoscut prin oraș după cocardele cu „Slăbește acum! Întreabă cum”, aceștia comercializează niște produse de slăbit sub formă de prafuri dizolvate în apă (shake-uri). Bradul e cunoscut, mult marketing la nivel global, celebrul fotbalist Messi apare pe câteva bannere și în România făcându-le reclamă (deși nu îmi e prea clar de ce ar vrea să slăbească în timpul activității sportive). Mă rog.
De ceva vreme însă, deși reclamele cu produsele de slăbit sunt la fel de agresive, cam dispăruseră consultanții de nutriție cu cocardele în piept de prin oraș. Am fost însă tras de mâneca într-o zi lângă stația de metrou Tineretului de un tânăr simpatic care mi-a oferit un voucher pentru o ședința gratuită „wellness”. Ce să fie, ce să fie, chiar am decis să mă duc, mai mult de curiozitate, tânărul fusese cam misterios și nu a oferit prea multe detalii. Ei bine, era aceeași firmă cu produse de nutriție și consultanții ei de vânzări care știau cum să slăbești, de data aceasta înarmați cu un… cântar. Nu, nu l-au numit cântar, i-au spus aparat performant, apt să identifice procentul de țesut adipos din corp, indicele de masă musculară, procentul masei osoase, etc. Evident, după o urcare pe cântar, pardon, pe aparatul sofisticat, tinerelul cu voucherul (tot el interpreta și rezultatele) a dedus că îmi lipsește masa musculară, că sunt prea gras, că… Nici n-am reținut bine toate problemele pe care le aveam de speriat ce eram. Mi-am revenit din fericire când am dat iar cu ochii de produsele pentru slăbit, recomandate ca remediu universal pentru toate aceste neajunsuri. Că aș fi putut slăbi, mai înțelegeam eu dar că urma să îmi cresc și masa musculară consumând prafuri concentrate în loc să trag de fiare n-am putut pricepe în ruptul capului. Așa că eu și tinerelul în cauză (slab ca un țâr dar mare fan al produselor de… slăbit, din care lua zilnic, după confidențele sale) ne-am despărțit doar prieteni (nu și parteneri de afaceri).
Ei bine, răsfoind peste ceva vreme ofertele unui retailer online în timpul unei campanii de reduceri-bombă dau peste un cântar de diagnostic Beurer, cu prețredus de la 129 la 85 lei, ce făcea cam același lucru ca aparatul sofisticat al tinerelului cu produsele de slăbit și care și semăna cu acesta izbitor (cu aparatul, nu cu tinerelul). Recunosc, chiar m-a tentat să-mi procur și eu recuzita de „consultant wellness”, nu ca să invit la consultații la metrou, ci doar pentru satisfacția de a avea în casă un aparat „sofisticat” care să coste de câteva ori mai puțin decât prafurile concentrate recomandate de tinerel pentru o lună. nedreptatea.blogspot.com

IAR ACUM – BOMBA!
HERBALIFE, PREZENTĂ ȘI ÎN ROMÂNIA, 200 MILIOANE DOLARI AMENDĂ PENTRU ÎNȘELAREA CLIENȚILOR

Acuzată de înșelarea consumatorilor de către Comisia Federală de comerț din SUA, compania care comercializează în special produse pentru slăbit a ales să plătească o suma apreciabilă pentru închiderea investigației și evitarea unor acuzații mai grave (schemă piramidală) arată cbsnews.com. Totodată, Herbalife a anunțat că își va schimba modelul de business bazat pe stimularea agenților de vânzări care aduc în rețea noi „recruți” (network marketing). Compania înregistrată în insulele Cayman ce vinde suplimente alimentare pentru slăbit și creme de piele anunțase încă din februarie că se află în discuții cu FDC (Comisia Federală de Comerț) pentru rezolvarea unei investigații privind practici comerciale înșelătoare.
În urmă înțelegerii cu autoritățile, Herbalife nu își va mai plăti distribuitorii în funcție de numărul membrilor noi recrutați și a vânzărilor acestora (schemă piramidală) ci doar raportat la operațiunile raportate ca orice agent comercial, ceea ce duce la o restructurare profundă a modelului de afaceri practicat de companie.
Acuzele de înșelătorie se bazează pe plângerile distribuitorilor recrutați pe bandă rulantă cu promisiunea unor câștiguri fabuloase în urmă vânzărilor rețelei ce urma să fie construite de fiecare, majoritatea dintre ei renunțând însă pe măsură ce își dădeau seama că nu pot aduce noi adepți în sistemul multilevel marketing.
Totodată, în afară amenzii de 200 milioane dolari, compania va trebui să despăgubească clienții pentru pierderile suferite în urmă acestor practici înșelătoare.
Strategii de camuflare pentru varianta românească a afacerii Herbalife
Afacerea cu produse de slăbit este prezentă în România de mai mulți ani iar în ultima perioadă am asistat la o strategie interesantă de camuflare, probabil ca urmare a faptului că plaja de clienți potențiali a fost epuizată. Pe scurt, ești întâmpinat în puncte foarte aglomerate din oraș de persoane care îți înmânează un voucher ce îți garantează testarea gratuită a sănătății.
Cine ia de bună oferta, descoperă că testarea se reduce la urcarea pe un cântar care arată nu doar greutatea ci și procentul de grăsime din corp după care, inevitabil, urmează o oferta de produse pentru slăbit marca Herbalfe. (activenews)