MINCIUNA DE LA BACALAUREAT!

ELEVII SLABI LA ÎNVĂȚĂTURĂ, EXCLUȘI, TACIT, DIN ȘCOLI!

Deputații propun măsuri legislative drastice pentru școlile care își elimină elevii nepregătiți de la examenele finale de Evaluare Națională și Bacalaureat. Acestia vor să stopeze fenomenul “Brăila”, prin care copiii sunt lăsați corijenți sau repetenți de către profesori pentru a nu strica media generală a școlii sau procentul de promovabilitate. Potrivit unui studiu realizat de Human Catalyst, există dovezi care indică o formă de excluziune în școli a elevilor considerați fără șanse de a obține rezultate foarte bune la Evaluarea Națională, se arată în expunerea de motive a unui proiect de act normativ care aduce modificări Legii Educației Naționale. Statisticile Ministerului Educației Naționale relevă că numărul elevilor de clasa a VIII-a nepromovați anul trecut a crescut cu 70,1% față de 2017, de la 13.078, la 22.250. “Elevii sunt impiedicați să participe la Evaluarea Națională prin nepromovare, sunt lăsați corigenți, repetenți, cu situații neîncheiate. Noua tactică are potențial distructiv pentru educația viitoare a acestor elevi, pe de o parte pentru că nu se pot înscrie nici la licee, nici la școlile profesionale și, pe de altă parte, pentru că repetenția este puternic corelată cu abandonul școlar, se arată în expunerea de motive a proiectului legislativ. “Cifrele sunt îngrijorătoare. Aproape o treime dintre copii sunt, practic, dupa clasa a VIII-a, excluși din traseul educațional, fie pentru că unii dintre ei nu se mai înscriu la liceu, fie că nu obțin o notă de trecere. Situația per ansamblu în sistemul de educație este dramatică”, susține deputatul Raluca Turcan, inițiatorul proiectului de act normativ.

PROFESORII, OBLIGATI SĂ-I MEDITEZE PE ELEVI

Printre măsurile prevăzute în proiectul de lege se află și obligația Ministerului Educației ca la unitățile de învățământ în care rata de neparticipare la Evaluarea Națională și la examenul de Bacalaureat depășește 25% din numărul elevilor înscriși la începutul anului școlar să se efectueze cercetări, monitorizări și investigații privind cauzele neparticipării acestora. În aceste unități de învățământ Ministerul Educației trebuie să ia masuri pentru creșterea numărului de consilieri școlari, mediatori școlari și profesori de sprijin. Profesorii de sprijin vor avea rolul de a medita elevii cu rezultate slabe pentru a crește șansele de promovare a examenelor finale. Totodată, în planul de acțiune școlară se vor prevedea și măsuri pentru îmbunătățirea rezultatelor la examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat, fapt care va însemna o implicare mai mare a profesorilor în pregătirea elevilor.