MIX MUSIC SE APĂRĂ CU ACTE- „NOI AM RESPECTAT ŞI RESPECTĂM UN CONTRACT!“

Raportul prezentat în Consiliul Judeţean naşte reacţii! *La acuzaţiile (unele foarte grave!) aduse, Mix Music răspunde cu documente! *A fost un plan gândit, dinainte, pentru discreditarea „Mix Music“?!…

DE CE AŢI „MĂRIT“ PREŢURILE?
1+1TV: „Punctul 5 din raport- Gestionarea defectuoasă a bugetului prin externalizarea serviciilor pentru o perioadă de 3 ani pentru firma Mix Music Show în aşa fel încât preţurile plătite de Centru către Mix Music pentru spectacolele contractate au fost dublate, triplate sau chiar mai mari faţă de preţul real. Exemple: spectacolul de teatru „Noi 4”- preţul transmis prin mail de către unul dintre actori a fost de 4000 de lei iar preţul plătit de instituţie către Mix Music Show pentru acelaşi spectacol este de 7 ori mai mare, respectiv 30.000 lei! Spectacolul de teatru „Mă mut la mama”- anul 2014, preţul transmis de directorul companiei a fost de 6000 lei, iar preţul plătit de Centrul Cultural către Mix Music Show SRL a fost dublu, respectiv 12.000 lei. Spectacolul „Mă mut la tata”, anul 2016- preţul transmis a fost de 7500 lei, iar preţul plătit de Centrul Cultural către Mix Music a fost triplu, respectiv 24.000 lei!” Despre ce vorbim aici domnule Gavrilă, ce răspuns aveţi la această situaţie care pare scandaloasă, totuşi, de ce să ceri mai mult decât a spus artistul la telefon?
M.G.: În primul rând vreau să vă spun în felul următor. Eu n-am făcut nimic ilegal. N-am făcut decât să respect un caiet de sarcini, după caietul de sarcini urmează o ofertă, în care spui exact ceea ce faci, care trebuie să se bată cu caietul de sarcini şi apoi urmează un contract. Lucruri pe care vi le las, sunt acte oficiale cu numere de înregistrare. Eu n-am făcut nimic altceva decât să respect aceste acte! Drept dovadă, a fost control de la Curtea de Conturi în fiecare an şi n-au găsit nereguli. Au fost 7000 de controale! S-au dus actele către DNA din decembrie, ianuarie, februarie… sunt trei luni! Nu am făcut decât să le respect! Revin, ori este rea voinţă, ori oamenii care au controlat nu sunt de meserie dar eu cred că e rea voinţă.

„ORI NU ŞTIU, ORI NU SUNT CORECŢI- PREŢUL REAL NU ESTE DOAR PREŢUL ARTIŞTILOR!“
M.G.: Într-adevăr, spectacolul „Mă mult la mama”, actorii, Gabriel Fătu, Adriana Trandafir, Sorin, cine mai sunt… actorii costa 60 de milioane. Dacă vrei să-i aduci trebuie să le plăteşti drepturile de autor, bani la stat. Apoi, eu nu am atât de făcut, eu nu am decât să aduc actorii. Mie mi-au dat conform caietului de sarcini care rămâne la dumneavoastră şi vă rog să le publicaţi. „Asigurăm organizarea evenimentului de la A la Z. Realizarea şi desfăşurarea lui. Asigurăm casă de bilete ce se va amplasa în faţa Consiliului Judeţean.” uitaţi-le, toate piesele de teatru, cu ore, cu tot, şi apoi… „Promovarea spectacolelor- asigurăm servicii de afişare şi distribuire a flyerelor în spaţii deschise şi închise în toată raza judeţului şi în oraşul Călăraşi. Afişe mari- 11.000 buc, afişe A3- 10.000 buc, flyere- 70.buc, mesh-uri- 2 buc, vor fi montate pe faţa Consiliului, caravana audio, publicitate prin presă locală, promovare pe Facebook, etc.” uitaţi câte sunt! Ia uitaţi câte am eu de făcut!
1+1TV: Astea-s toate contra-cost, normal! Toate costă!
M.G.: Toate costă, de ajunge preţul la 120 de milioane, ca să poţi să aduci teatru! Cazare, masă, transportul, intrarea, autorizaţie să poţi intra cu camion de 7.5 tone, să poţi să iei decorurile. Toate lucrurile costă! Mai mult decât atât, eu nu sunt Centru Cultural dacă pun mâna pe telefon să sun la un actor, gata, plăteşte Centrul Cultural. La mine plăteşte firma mea! Apoi, eu trebuie să mă duc să văd piesele de teatru, ca nu pot să dau doar un telefon ca să pun o piesă de teatru şi să văd dacă sunt liberi actorii. Astea sunt costuri! Întâlnirea lor, te duci la Bucureşti, semnezi contractele, te vezi de câteva ori, totul, domnule! Noi ne ocupăm de tot! N-are cum să coste 60! Indiferent cine face acest spectacol! Aşa, momentul cum este cerut în caietul de sarcini şi cum este oferta şi contractul, n-ai cum să faci! Plus un comision de 10% al firmei, la „Mă mut la mama” pentru că din asta trăim!

„DE CE NU IAU ÎN SEAMĂ TOATE ACTELE?!“
1+1TV: Adică dumneavoastră vă rămâne doar comisionul ăla de 10%?
M.G.: Da, restul sunt cheltuieli. Şi vreau să vă spun un lucru. N-am nicio emoţie. Artificiile care se creionează după Curtea de Conturi care este un organ de control care n-a găsit nimic. Sesizări la DNA, s-au dus toate actele la DNA, nu ne-a chemat nimeni, n-am fost în viaţa mea să dau cu subsemnatul, dar acum se face o comisie… Îmi pare rău, nu vreau să-i acuz, nu ştiu, eu zic că e rea-credinţă, că dacă nu e rea-credinţă e prostie! N-ai cum, actele astea, când s-a făcut controlul nu s-au găsit? Actele astea au trecut cu vederea? Adică un act oficial e mai important decât un telefon dat şi o ofertă pusă pe mail? Astea sunt acte oficiale! Mi se părea normal: „Da domnule, uite, ăla costă atât şi mai avea de făcut, uite câte are de făcut, uitaţi câte pagini au şi uitaţi cât e scrisul de mărunt.” Vi le las în fotocopie! Sunt acte oficiale cu numere de înregistrare!
1+1TV: Care se găseau la Centrul Cultural!
M.G.: Care sunt la Centrul Cultural! Uitaţi aici, are număr, 37 din 17.02.2016.
1+1TV: Dumneavoastră spuneţi, ca să înţeleagă telespectatorii noştri, răspundeţi practic acestei acuzaţii pentru că aşa a fost prezentată, ca o acuzaţie: „Noi am vorbit cu actorul şi el a zis 6000. Cum domnule am luat 12.000?” Păi 12.000 şi acum zic eu, ca observator, pentru că pe de o parte, Centrul Cultural unele dintre alea putea să le facă el, de exemplu, pe altele probabil nu putea să le facă. Dar de la afişaj până la transportul decorurilor, de la plăţile astea, cazare, masă şi aşa mai departe, până la răspândirea biletelor…
M.G.: Tehnoredactarea! Spotul de înregistrat în studio! Totul!
1+1TV: Toate astea sunt nişte activităţi care costă!
M.G.: Cine le face gratuit?
1+1TV: E o realitate şi ea trebuie luată în calcul, n-ar fi fost aşa dacă toate astea le făcea Centrul Cultural şi nu vă punea dumneavoastră… dar vi le-a pus poate cu gândul că nu acceptaţi.
M.G.: Eu aşa zic, în contractul asta au fost băgate toate, şi toalete, pază, absolut tot! Ca să mă las de ele, să nu particip la această licitaţie.

obligatii mix

„ANGAJAŢII MIX MUSIC“ SAU FIRME, SOCIETĂŢI COMERCIALE?!…
1+1TV: Domnule Gavrilă, încă o acuzaţie, mie mi s-a părut ceva dubios, pentru că în raportul oficial prezentat, nu apar nume, dar pe urmă, pe surse au început să apară nume. „Achiziţiile serviciilor conexte culturale prin acordul cadru s-au făcut prin firme care fie au sediul la aceeaşi adresă ca şi”… Mix Music, probabil, SRL… „Bucureşti, fie sunt ale angajaţilor SRL sau colaboratorilor acestora. Din aceste exemple şi comparând preţurile evenimentelor culturale desfăşurate pe parcursul derulării respectivului contract-cadru putem afirma că această externalizare nu a fost în interesul Centrului Cultural.” Spuneţi, ce e cu firmele astea? Pentru că pe urmă au apărut şi nume ale unora care se spune că sunt angajaţii dumneavoastră.
M.G.: Nu pot să răspund eu! Întrebaţi-i pe domnii care…
1+1TV: Păi să răspundeţi, că a apărut chestia asta…
M.G.: Eu pot să răspund decât atât, spune la un moment dat că sunt angajaţii şi colaboratorii mei. Eu spun aşa, tare: NU SUNT ANGAJAŢII MEI, NU SUNT COLABORATORII MEI! Eu, cu aceşti domni, am nişte contracte de prestări de servicii unde respectivul vine, prestează un serviciu, conform unui contract în baza unei facturi prin care am făcut plată bancară către societăţi comerciale! Că mi-a prestat serviciu? Păi ce treabă am eu? Eu pot să mă bag, tu, societatea x nu te duce acolo, păi intru în altele, cum să fac asa ceva. Fiecare e liber să câştige o pâine. Toate aceste lucruri au fost perfect legale, luate de pe SEAP.
1+1TV: Achiziţiile acestor firme tot pe SEAP au fost făcute?
M.G.: Da! Numai pe SEAP!
1+1TV: Păi şi asta nu era la Centrul Cultural acum?
M.G.: Ba da, era la Centrul Cultural şi sunt acte! E simplu, e foarte simplu! Eu ştiam, după instalarea domnului preşedinte Iliuţă- la două săptămâni am avut grave probleme. De atunci m-a sunat Fătu şi mi-a zis „mă sună de la Centrul Cultural şi un consilier de la cabinetul domnului preşedinte şi mă întreabă preţul, ce preţ să zic?” I-am zis aşa, întrebaţi-l, vă las telefonul- „te rog din suflet, spune preţul real, nu mă interesează să spui alt preţ”. Eu mai vă spun ceva, domn profesor, nu i-am dat 60 de milioane, i-am dat 50! Mai puţin! Râdeţi, dar vă spun de ce… dacă nu negociezi cu ei… i-am dat 50 şi i-am mai dat încă 10 spectacole. Altfel nu-mi lăsa la preţ! Ca să pot să ies, că sunt multe lucruri de făcut şi dacă nu negociezi nu-ţi rămân nici cei 10%! Îţi rămân 5%!

„RESPECTÂND CONTRACTUL, AM ŞI PIERDUT BANI! BANI MULŢI!…“
1+1TV: Chiar am auzit o discuţie şi profit de faptul că sunteţi aici conform căreia la Hora Mare, acum un an, aţi adus bani de acasă? Aţi ieşit în pierdere? E adevărat?
M.G.: Da! E adevărat! La Hora Mare, acum un an, am adus bani de acasă!
1+1TV: Păi de ce?
M.G.: Păi dacă am contract şi trebuie să-l respect… Aici nu e glumă… Eu n-am avut contract de 60 de milioane şi am facturat 120! Nu, domnule, eu am respectat legea. Am avut contract de 120 de milioane şi am facturat 120 de milioane! Nu e invers! Iar eu trebuie să respect legea!
1+1TV: Şi acolo aţi facturat 120 de milioane şi v-a costat 140?
M.G.: Este vina mea! Oricum, e o poveste foarte lungă la Centrul ăsta Cultural, dacă doriţi şi începeţi să faceţi nişte lucruri, într-adevăr, să aibă şi un rezultat la tot ceea ce discutăm şi să venim cu acte în faţă… e o poveste foarte lungă, e o întreagă istorie, Centrul Cultural din Călăraşi chiar poate să se scrie o carte lejer, lejer, despre Centrul Cultural. Sunt oameni care muncesc, dar marea majoritate e ceva… am făcut sesizări, adrese scrise.

DE CE S-A DETERIORAT RELAŢIA MIX MUSIC CU CENTRUL CULTURAL?
1+1TV: Şi asta vi s-a reproşat! „Climatul organizaţional s-a alterat după externalizarea unor servicii către Mix Music Show SRL. Persoane din conducerea acestei societăţi implicându-se în activitatea Centrului Cultural. Uneori chiar dând sarcini personalului Centrului”
M.G.: Ca să ne înţelegem de la bun început. Marius Gavrilă, Mix Music şi angajaţii, niciodată, dar niciodată în evenimentele pe care le-a avut conform ofertei şi contractului, l-a îndeplinit în totalitate! Marius Gavrilă n-a avut niciodată nevoie şi n-a folosit niciodată niciun om de la Centrul Cultural. Niciun angajat! Absolut niciodată! Ceea ce nu spune nimeni, Centrul Cultural când a organizat un eveniment mai mare, în nume propriu, deci nu evenimentele noastre, ne-au solicitat! Lucrurile astea sunt prin adrese. Nu puteau să le ducă la bun sfârşit. Nici ca oameni, nici ca tehnică, nici ca organizare, nici ca realizare, pentru că e foarte complex acest lucru, nu e la îndemâna oricui. Trebuie foarte multă experienţă pentru a face lucrul ăsta. Iar este, din punctul meu de vedere, rea voinţă. Doamna Isabella este juristul şi a ştiut absolut tot. Vor să creeze o confuzie şi să le amestece. Toată lumea vorbeşte de acest contract, de aceste cifre, Mix Music nu şi-a luat banii niciodată de la Centrul Cultural. Niciodată nu s-a încasat suma asta! De exemplu, în 2015 (şi am să vă las, conform cu originalul, ofertă cu număr de înregistrare, cu tot) mă cheamă la negocieri şi îmi spune că în afară de Stagiunea teatrală de primăvară şi toamnă nu au mai puţin de 2 miliarde. Este normal dacă nu ai toţi banii, eu nu am cum să-ţi aduc totul. Iar în 2015, conform ofertei, nu ne-au mai dat 2 miliarde, nu a mai fost vânzarea de bilete la noi, n-au mai fost angajaţii plasatori la noi, n-a mai fost publicitatea la presă la noi pentru că a zis doamna Ursu că are cu dumneavoastră, cu toate ziarele şi multe lucruri n-au mai fost. Dar doamna Isabella Grosu care semnează contractul ştia despre aceste lucruri! D-asta spun că e rea voinţă. Atunci amestecă. Oamenii în 2015 au stat şi şi-au vândut biletele. Eu am făcut doar ce am putut să mă încadrez în bani. N-am făcut toate piesele de teatru, am renunţat la piesele de copii şi am respectat în totalitate, tot timpul, cu sfinţenie, ca la icoană, contractul, oferta şi caietul de sarcini.

BANII CONTRACTAŢI NU I-AM PRIMIT, ÎN TOTALITATE, NICIODATĂ!
1+1TV: Păi da, dar contractul şi sumele astea, spun gurile mai puţin bune, se datorau faptului că dumneavoastră aveaţi, aşa, o „acreditare“ din partea domnului Filipescu şi din această cauză aţi avut acces la aceste sume destul de mari.
M.G.: Păi eu ce pot să spun? Cu domnul preşedinte Filipescu… să nu exagerez, cred că m-am văzut de maximum 8 ori în viaţa mea. Întrebaţi-l pe domnul preşedinte Filipescu sau aduceţi nişte dovezi să spuneţi lucrurile astea. Eu, aceste discuţii şi în astea 8 ori, odată m-am văzut cu el pe treptele Teatrului Naţional, era cu soţia şi mergea la teatru. Eu cu domnul preşedinte Filipescu în astea 8 ori n-am vorbit decât despre cultură şi chiar ne-am certat şi ne-am „bătut” pe ce piese de teatru să aducem. Cultura, în zilele de astăzi va avea de suferit în Călăraşi.
1+1TV: Eu mă refeream şi la o altă situaţie pe care, iarăşi am auzit-o. La un moment dat, când vi s-au redus costurile contractului, chiar domnul Filipescu v-a spus: „atât putem să dăm, vă încadraţi în banii ăştia!”
M.G.: Nu este adevărat! M-a chemat doamna Alina Jipa (vorbim de documente oficiale, cu număr de înregistrare către noi) printr-o adresă, la negocieri şi mi-a zis: „uitaţi, conform bugetului… vă încadraţi?” şi eu am zis „nu, sub nicio formă! mă încadrez altfel…”, „păi nu, hai să facem că tre, să facem stagiunea” şi atunci au zis „p-ăştia îi avem noi, pot să-i folosesc”… şi i-am folosit!
1+1TV: De ce s-a tensionat relaţia între angajaţii Centrului Cultural şi Mix Music?
M.G.: E o poveste foarte lungă, concentrat n-ai cum să-ţi spui nici dacă-ţi doreşti. După două săptămâni după venirea domnului preşedinte…
1+1TV: Deci dumneavoastră o legaţi de venirea domnului Iliuţă!
M.G.: Atunci am avut probleme, clare! Concrete! Şi vă spun cu acte!
1+1TV: Domnul Iliuţă, cu care am discutat, ne spune că sub nicio formă nu a intervenit în această relaţie.

SLABA CALITATE A SPECTACOLULUI O CONSTATASE, ÎN PROCESUL VERBAL… MAMA DOAMNEI SAU DOMNIŞOAREI MIHAELA!
M.G.: Păi vă spun, la două săptămâni după ce s-a instituit preşedinte, am avut probleme. Tot ce vă spun sunt acte, vi le las să le publicaţi. La un spectacol de copii, Pinocchio, am primit procesul verbal cu nişte nelămuriri. De exemplu, unul dintre ele că spectacolul n-a fost de bună calitate. M-am blocat! Dar foarte bine lăsate… deci spui că spectacolul nu e de bună calitate, proces verbal de închidere a evenimentului, sus scrie „recepţionat”! În mod normal nu trebuie să scrie „recepţionat” că a fost de proastă calitate. Niciodată nu mi-am luat procesul verbal la timpul lui, a durat… Am probe, înregistrări, numere de înregistrare… continuăm. Mă duc la doamna manager şi îi spun că am o problemă, „ce problemă?”, „că nu e de bună calitate şi că n-am lăsat CD-ul cu filmările.” CD-ul cu aceste filmări l-am lăsat la doamna directoare pentru că am ajuns vineri după ora 12, am aşteptat până la 13 pentru că am crezut că e pauză de masă, în care, în Centru nu mai era decât o doamnă la secretariat, doamna Ursu la contabilitate şi doamna manager. Acest CD trebuia să-l las doamnei care era şefa de comisie şi care redacta acest proces verbal, doamna Mihaela… nu era. L-am lăsat la doamna manager. Asta cu prezenţa la Centrul Cultural, v-am zis, am acte…
1+1TV: Adică dumneavoastră v-aţi transformat în controlorii Centrului Cultural?

„NU AM PROBE, DAR E CLAR CĂ A FOST UN SCENARIU! ÎMPOTRIVA NOASTRĂ!“
M.G.: Păi nu m-am transformat, dar când vii de la Bucureşti să-ţi aduci procesul verbal, să dai un număr de înregistrare şi să-ţi iei acte din acte şi vii o dată, de două ori, de trei ori, de patru ori, de cinci ori, de şase ori şi nu-i găseşti niciodată? Vii dimineaţa, la 8, vii la 14, la 16, la 10, la 7, la 17, poate-i nimereşti… şi nu-i găseşti niciodată! Şi în schimb ei îţi zic că n-ai fost prezent să filmezi şi să pozezi, ceea ce nu eu, Marius Gavrilă, trebuie să fiu personal să pozez şi să filmez. Trebuie să depun un DVD acolo, ca probă, că s-au ţinut. Le-am depus de fiecare dată. Am un raport în spate!
1+1TV: Nu aţi stat de vorbă cu membrii comisiei să întrebaţi de ce este spectacol de slabă calitate?
M.G.: Am chemat, am fost la doamna director, m-a chemat luni sau marţi, am venit şi am întrebat, domnişoara sau doamna Mihaela mi-a spus „aşa mi s-a spus” şi am întrebat „dar cine v-a spus?”, „păi mi-a zis mama mea” m-am blocat, iniţial am crezut că râde de mine… „haideţi să trecem la lucruri serioase”, „nu domnule, mama mea mi-a spus…” martor fiind şi doamna manager şi un angajat de-al meu. „Vorbiţi serios?” „Da!” Atunci eu ce-am făcut? Am pus mâna, am făcut scris, adresă către Teatrul respectiv şi i-am rugat să vină la Călăraşi să poarte o discuţie cu această doamnă Mihaela şi să îmi comunice că sunt probleme. În spate, am făcut xerox conform cu originalul şi am pus oamenilor să vadă că nu-s nebun. S-au deplasat oamenii aici, a venit directorul teatrului, actorii. S-a deplasat o întreagă echipă. Au stat de vorbă cu doamna Mihaela şi doamna Boranda care au spus că totul a fost în regulă şi nu s-a întâmplat nimic. Oamenii au făcut adresă în care spunea că s-au deplasat pe costurile lor…
1+1TV: Dar n-avea hârtia care spunea că e de slabă calitate?

„ŞI CE DACĂ NU LE-A IEŞIT PLANUL DE DISCREDITARE? AU SCRIS RAPORTUL CA ŞI CUM LE-AR FI IEŞIT!“
M.G.: Oamenii asta au declarat! Păi ce să facă? Au fost oamenii, mi-au trimis adresa înapoi, nicio problemă. M-am reîntors. În timp ce veneam spre Centrul Cultural am zis să fac şi altceva, nu se poate, văd clar că mi se întâmplă ceva, nu e ceva în regulă. M-am dus pe la fiecare membru al comisiei şi am stat de vorbă cu el şi l-am întrebat, „uite ce scrie în procesul ăsta verbal pe care tu l-ai semnat”, „auăleu, cum să scrie aşa ceva? cum n-a fost?” şi atunci ce-am făcut, am întors procesul verbal şi oamenii au scris că nu e adevărat. Vă las procesul verbal cu scrisul domnilor, cu înregistrare audio şi video în care declară „nu am fost convocat niciodată, n-a existat niciodată nicio problemă cu spectacolele pe care le-a avut Mix Music”. Ei le-au semnat fără să le citească, convinşi că au fost la teatru şi au văzut despre ce este vorba, convinşi că toate lucrurile erau în regulă şi n-a apărut vreo neclaritate. De atunci mi-am dat seama şi am început să îmi fac adrese, să îi monitorizez dacă se ţin de treabă… asta era relaţia tensionată, de ce mă înteresează pe mine dacă vin ei la muncă sau nu. Le-am spus că nu mă interesează, „voi mi-aţi spus de ce nu am fost prezent”, cheltui din buget ca să vin să stau de vorbă legal, nu mă interesează dacă vii tu la muncă sau nu, vreau să ne iasă bine contractul pe care-l am.

În emisune au mai fost abordate şi alte probleme, motiv pentru care vom reveni, asupra lor, cu toate precizările necesare- şi cu întrebările care se nasc din asta!