O idee inovatoare – LA FEL DE APRECIAȚI TREBUIE SĂ FIE ȘI PROFESORII CU ELEVI… SLABI!

E un paradox, cel puțin la prima vedere, în ceea ce vom prezenta, dar până la urmă lucrurile vor deveni extrem de clare și, sperăm noi și demonstrația convingătoare! Este vorba despre calitatea profesorilor, despre modul în care le este apreciată munca.
Unul dintre criteriile foarte important este acela al performanței, profesorii care au elevi olimpici, de exemplu, având toate elementele pozitive din acest punct de vedere! E un profesor bun pentru că are olimpici, performanțe demne de admirat! Ceea ce este extrem de adevărat, numai că…
Numai că una este să ai un elev foarte bun care este și pregătit în mod suplimentar, care beneficiază de atenția părinților, inclusiv a școlii în spații exclusive și altceva este să ai un elev care ți-a intrat la examenul de evaluare, la liceu, de exemplu, cu media 2:50 și tu trebuie să-l aduci la media șase, la bacalaureat! Este o muncă titanică, o muncă extrem de dificilă da, cel puțin la fel de dificilă precum munca celui care are performanțe la nivelul olimpicilor!
Este convingerea profesorului profesoarei Elena Mihăilescu, inspectorul școlar general al județului Călărași care pledează pentru recunoaștere și apreciere tuturor celor care lucrează în acest domeniu și care se confruntă cu probleme reale, depunând o muncă extrem de importantă pentru a aduce asemenea performante! Mai mult decât atât, Elena Mihăilescu ar propune și o acțiune extrem de atractivă, mai ales privită din exterior -schimbarea profesorilor între ei, pentru o perioadă determinată! Respectiv cel care are performanțe olimpice să meargă într-o școală în care să aibă elevi de doi și trei pe care să-i aducă la nivelul de șase, iar cei care muncesc cu elevii foarte slabi să aibă parte și de elevi foarte buni – să se vadă performanțele!
Ar fi un experiment interesant, cel puțin la prima vedere, având în vedere că toate aceste elemente constituie, până la urmă componente ale realității școlii românești!… Chiar dacă, cu siguranță, profesorii cu elevi foarte buni ar refuza, din start, asemenea experimente, pe de o parte pentru că ar fi afectați copiii foarte buni de absența dascălilor lor, iar pe de alta pentru că mulți au trecut prin asemenea experiențe, înainte de a ajunge la dimensiunile performanțelor actuale. Dincolo de asta, însă, aprecierea profesorilor trebuie făcută pentru munca lor, în egală măsură!