REVENIM! PRIMELE REACŢII! SCANDALUL „TELEKOM- TELEFONUL FIX NU VREA SĂ MOARĂ!”

REVENIM! PRIMELE REACŢII! SCANDALUL „TELEKOM- TELEFONUL FIX NU VREA SĂ MOARĂ!”

7 august 2017

DOAR AM ATINS BUBOIUL! ŞI DOARE, PE TOATĂ LUMEA!
Într-adevăr, materialul publicat în „Jurnalul de Călăraşi” în legătură cu situaţia scandaloasă în care au ajuns tot mai mulţi, foarte mulţi abonaţi foşti Romtelecom care vor să renunţe la serviciile de telefonie şi abonamentul Telekom, fiind purtaţi pe drumuri, nemaiavând cui a se adresa (magazinul Germanos fiind, pur şi simplu, o casierie!) a generat numeroase reacţii. Vă reamintim punctele principale ale celor sesizate în prima etapă a anchetei noastre:

articol vechi telekom

O ABONATĂ „TELEKOM”- DISPERATĂ!
Au apărut numeroase reacţii (pe Facebook, pe mail, telefonic, chiar pe WhatsApp!) ale multora dintre cei care se găsesc în situaţii similare celor prezentate de noi. Iată una dintre ele, relevente şi pentru ceea ce trăieşte, efectiv, un om aflat într-o asemenea situaţie, dar şi pentru a înţelege amploarea fenomenului care nu mai poate fi suportat!

CEREREA DE ÎNCETARE A CONTRACTULUI
„TELEKOM” are cele mai mizerabile servicii tehnice şi relaţii publice. Tocmai ce am ieşit dintr-un abonament de telefonie mobila de 2 ani cu ei, doar furnizare de servicii, nu am avut şi alte aparate sau servicii de la ei! „Divorţul” de ei a fost unul de durată şi dureros pentru mine ca şi client cuminte ce mi-am plătit facturile la zi! La 1 iulie am mers la magazinul unde am făcut abonamentul acum 2 ani, cu buletinul în mana şi am cerut să închid abonamentul pe care aveam două numere de telefon. Duduia de acolo mi-a dat o cerere, am completat-o, mi-a dat număr de înregistrare, mi-a făcut o copie şi mi-a spus că după 30 zile abonamentul se închide. Şi am aşteptat. Au trecut 30 zile, în a 31 zi surpriza, contractul încă era activ. Am mers la un alt magazin, cică colaborator, unde două casiere şi alte 3 duduci se adăposteau de canicula şi mi-am spus păsul. Una dintre duducile operatoare mi-a spus că nu poate vedea situaţia mea în calculator, doar că am contractul activ şi să sun la serviciul clienţi la 1234.

APELUL DE LA „TELEKOM”
A doua zi, a 32 de la depunerea cererii, adică ieri, m-am pus cu telefonul pe ei la 1234, mi-am pus comod handsfree-ul, mi-am făcut o cană mare de cafea şi am început să sun, să sun şi iar să sun! Centrala lor are un menuet greţos, deşi a fost ales împreună cu un psiholog în scopul de a calma clientul nervos că e înşelat şi ignorat, dar în final tot te îngreţoşează! Deci să continuam, am sunat şi tot sunat şi mi-am spus păsul de vreo 10 ori că tot mă învârteau pe la toate departamentele, din păcate, târziu m-am gândit sa fac o listă cu câte departamente au, dar tot îmi amintesc de ăla care se ocupă de contracte comerciale, altul de probleme tehnice, altul de persoane juridice, etc. Ideea e că cică eu trebuia să ajung să vorbesc la departamentul rezilieri contracte şi mă tot dădeau de la unii la alţii numai unde trebuia nu mă dădeau, probabil în speranţa că mă plictisesc sau mă apucă toţi dracii din lume şi renunţ! Dar nu am renunţat deşi aveam senzaţia că sunt victima unui viol în grup, nu am păţit aşa ceva niciodată, Doamne apără-mă de aşa ceva, dar ăla a fost sentimentul, după cum mă pasau de la unul la altul! Dar eu nu şi nu şi #rezist până la final! Nu m-am lăsat şi am insistat! Bine… ce era la gura mea, elegant, finuţ şi pe un ton crescendo până la urlat în telefon, atunci când catadicsea careva să-mi răspundă, nu vă pot povesti! În final, căci da, există şi un final, după fix două ore jumate de sunat şi „viol în grupul de departamente Telekom” am reuşit să ajung la preţiosul departament de reziliere a contractelor care se numeşte, surpriza… „RETENŢIE ŞI LOIALITATE”. Acolo dădui de o altă duducă, super ultra „inteligentă”, cred că mult au căutat-o până au găsit-o, care mă verifică, găseşte contractul activat, cererea de reziliere depusă şi mă întreba în mod repetat dacă vreau să reziliez contractul sau să îl închid! După ce mi-a ajuns tensiunea la 30 de îmi pocneau toate vasele de sânge din cap, am zbierat la ea să închidă dracului contractul ăla odată pentru care am depus cerere de reziliere sau închidere sau cum dracului vrea să îi zică, dar să îl închidă şi să nu mai am ton pe telefon pentru abonament! Ea mi-a răspuns, răvăşită de insistenţa mea, că va procesa cererea mea şi de mâine mi se închide contractul! Am cerut garanţii că au dat dovada de multă şi mare nesimţire neprocesând cererea 32 zile şi probabil încă alte 6 luni ar fi continuat daca nu insistam!

RECLAMAŢII LA INSTITUŢIILE STATULUI
Nu mi-a putut oferi garanţii că se opreşte contractul! Drept pentru care i-am comunicat, ferm, apăsat şi hotărât şi cât se poate de calm că mă pun cu reclamaţiile pe ei, către toate instituţiile cu şi fără atribuţii în domeniul lor şi că îi chem şi în judecată şi le cer despăgubiri pentru nesimţirea lor şi am întrebat-o pe duducă cum o cheamă pe ea şi pe departamentul greu accesibil şi dacă conversaţia a fost înregistrată, să pot cere copie în instanţă să pot dovedi înşelăciunile la care recurg! Duduca mi-a dat informaţiile cerute şi a spus că va procesa cererea şi contractul se va închide de mâine, adică azi! Azi dimineaţă, surpriză… plăcută! Nu mai aveam semnal pe contractul „TELEKOM”! URAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, AM REUŞIT SĂ SCAP DIN GHEARELE LOR, nu de tot că am păstrat numărul pe prepaid că am mulţi cunoscuţi care îl folosesc, dar măcar nu mai am de-a face cu ei decât o dată pe an! MORALA POVEŞTII – nu va descurajaţi şi insistaţi să vă obţineţi drepturile, sunaţi încontinuu, zbieraţi cu vorbe care nu jignesc şi avertizaţi că veţi depune plângeri peste tot unde se poate depune, o dată pe lună, inclusiv plângere în Instanţă până vi se rezolvă problema! Poate dacă toţi cei de care îşi bat joc ar proceda agresiv vor înceta acest tratament infect cu care tratează clientul român! Eu am scăpat de ei şi urez succes celor care sunt pe drumul ăsta!

REACŢIA „TELEKOM”- PUNCTUL DE VEDERE AL REPREZENTANŢILOR TELEKOM ROMÂNIA!
Am primit o serie de precizări din partea doamnei Ana Maria Niţu care s-a recomandat „Public Relations and Social Media Specialist” la departamentul „Media Relations & External Communications”. Iată aceste precizări:

“Vă scriu în legătură cu articolul apărut astăzi pe site-ul „Jurnalul de Călăraşi”: „Scandalul “Telekom”! Telefonul fix nu vrea să… moară!”. Pentru a rezolva situaţia prezentată în material avem nevoie de numele persoanei în cauză şi de un cod de abonat pentru identificarea în sistemele companiei. Ar fi ideal dacă am primi şi un număr de mobil pentru facilitarea comunicării.
Dacă un client întâmpină dificultăţi în contactarea rapidă a colegilor din call center, recomandăm să scrie un mesaj pe forumul Telekom (https://forum.telekom.ro/). Solicitarea va fi preluată în cel mai scurt timp de către departamentul abilitat.”

POATE NU S-A ÎNŢELES- NU DE UN CAZ PUNCTUAL ERA VORBA, CI DE O BĂTAIE DE JOC… NAŢIONALĂ!
Desigur, apreciem promptitudinea cu care am primit această reacţie (firească pentru o instituţie extrem de bine organizată şi foarte puternică, pe care o respectăm, în totalitate!) numai că, în acest caz se pare fie că nu s-a înţeles, fie că se continuă fenomenul pe care noi l-am semnalat! Noi nu am făcut public un caz special pe care am solicitat să-l vedem rezolvat! Precizarea noastră a fost foarte clară- am făcut un… experiment! De presă! Pornind de la un caz real! Toate cele povestite le-am trăit noi, fără intermediari! Ori având neşansa de a trece prin toate acestea, le-am dat credibilitate tuturor celor care se plâng de toate cele care li se întâmplă! De aceea, noi de la Telekom aşteptăm răspunsuri la întrebările reale, concrete şi dure care au făcut ca buboiul să ajungă în faza de a fi spart! Aşadar:
1. De ce nu mai funcţionează casieria Telekom, din fostul local al Poştei? S-a tot amânat redeschiderea ei, iar acum este aproape evident că NU SE VA MAI DESCHIDE NICIODATĂ!
2. De ce, dacă tot s-au mutat toate problemele la sediul Germanos (acolo fiind invitaţi abonaţii) spaţiul respectiv nu se dovedeşte decât o simplă- CASIERIE! Care încasează ce este de încasat! Comunicându-ne imposibilitatea de a acţiona, în orice altă situaţie!
3. De ce nu există un plan, concret, la dispoziţia publicului, în privinţa paşilor pe care oamenii îi au de făcut pentru a se dezabona- dacă au hotărât asta?!
4. De ce nu răspunde nimeni, la telefoanele care, chipurile, sunt puse la dispoziţia abonaţilor?
5. De ce nu există, măcar în reşedinţele de judeţ (totuşi, o companie cu acoperire naţională are această… OBLIGAŢIE!) un punct în care abonaţii care au aceste probleme să şi le poată rezolva?!…
6. Cum se explică bătaia de joc la care sunt puşi oamenii să sune timp de 1 oră (O ORĂ!) fără a le răspunde nimeni, după care robotul să le dea… pas?!…
7. Ce se întâmplă cu acest fenomen, cum explică aceia care se ocupă, în compania Telekom, de această problemă şi, mai ales, care sunt soluţiile avansate, public, pentru cetăţeni?
Acestea sunt primele întrebări, fundamentale, pentru rezolvarea unei probleme naţionale, repetăm, nu a uneia punctuale! Aşteptăm, cu interes şi cu speranţă, deoarece întregul nostru demers este pus în dispoziţia cetăţenilor (care au întâmpinat aceste probleme) dar şi pentru imaginea Telekom, o instituţie extrem de serioasă, pe care o respectăm şi pe care, pe această cale, vrem să o ajutăm pentru a nu-şi compromite imaginea!
Vom reveni! Că avem cu ce!

Departamentul Anchete