SCANDALUL FARMACIE- MEDIC DE FAMILIE- CU DEDICAŢIE! AVEM DOVADA?!…

VĂ MAI AMINTIŢI?
Iată ce publica, în urmă cu mai mult timp, „Jurnalul de Călăraşi“- un material de atenţionare, prin intermediul căruia am sperat că medicii din Călăraşi şi farmaciştii din Călăraşi care puteau să se afle sub o formă sau alta în incidenţa unei legi, chiar ale unor acuzaţii penale, vor lua aminte şi vor renunţa la aceste practici. Dar iată ce scria „Jurnalul de Călăraşi“:

scandal medic

UN MEDIC DE FAMILIE TRIMITE LA O ANUMITĂ FARMACIE!…
Mai multe semnale ne-au venit, de acelaşi tip, însă până am primit o dovadă, cu adevărat, a trecut timp. La un moment dat, iată, a ajuns şi la noi DOVADA! Despre ce este vorba? Priviţi, cu atenţie, acest voucher! Este o hârtiuţă pe care medicul de familie Daniela Cantaragiu i-a dat-o unui pacient, trimiţându-l fix la o farmacie- Magistral, cu indicaţia că pe baza acelei hârtiuţe va plăti cu 10% mai puţin pe medicamentul respectiv! O chestie corectă, la prima vedere, în interesul cetăţeanului!

voucher

Numai că… numai că de aici începe cu adevărat problema: pentru că medicul de familie nu are voie să indice o anumită farmacie, sub nicio formă, unui pacient! Unui pacient plătit de CAS, să fim bine înţeleşi! În acest sens există şi o declaraţie pe propria răspundere pe care orice medic de familie şi orice farmacist aflat în relaţie cu instituţia numită CAS (Casa de Asigurări de Sănătate) o dă! Iată cum arată această declaraţie:

declaratie cas

FIRESC, AM CONTACTAT FARMACIA „MAGISTRAL “. IATĂ RĂSPUNSUL ACESTEIA!
Către
S.C. MAGISTRAL FARM S.R.L.
În vederea finalizării unei anchete privind furnizarea de medicamente de către unele cabinete ale medicilor de familie către o serie de farmacii, vă rugăm să ne prezentaţi punctul de vedere în legătură cu voucher-ul pe care redacţia noastră l-a primit din partea unui pacient, voucher prin intermediul căruia, practic, pacientul a fost dirijat către farmacia dumneavoastră. Intră această situaţie în contradicţie cu declaraţia pe propria răspundere pe care aţi semnat-o cu C.A.S. Călăraşi?
În speranţa unei bune colaborări pentru informarea corectă a cetăţenilor.
Jurnalul de Călăraşi

CĂTRE SORIDA PRESS
Editor al ziarului JURNALUL DE CĂLĂRAŞI
Ca urmare a adresei dumneavoastră prin care ne solicitaţi un punct de vedere cu privire la vouchere de reduceri prin care pacienţii primesc din partea farmaciei, reduceri la unele produse fără prescripţie medicală, vă răspundem următoarele:
Farmacia derulează permanent campanii promoţionale şi are cele mai mici preţuri, toate acestea fiind în beneficiul pacienţilor şi au ca scop creşterea accesului la tratamente.
Numeroase farmacii derulează la nivel naţional astfel de campanii, unele intens mediatizate.
Campania aparţine unui producător şi se desfăşoară prin farmaciile partenere.
Un voucher de reducere nu obliga pacientul să meargă la o anumită farmacie, doar îl informează cu privire la condiţii, pacientul se poate adresa oricărei farmacii.
Sesizarea este în mod sigur iniţiativa unei farmacii concurente, cu preţuri evident mai mari şi care nu acordă aceste reduceri. Pacientul nu are de ce să fie nemulţumit că primeşte o reducere.
Produsele care intră în astfel de campanii nu fac obiectul decontării de către CJAS Călăraşi.
Adina Bologan

ŞI TOTUŞI…
În declaraţie nu se specifică nimic de medicamentele suportate de CAS! Ci de relaţia aflată cu o altă instituţie aflată în contract cu CAS! Aceasta este realitatea pe care trebuie s-o prezentăm, cu sau fără supărarea reprezentanţilor farmaciei respective: nu există nicio referire în această declaraţie la medicamente, ci la RELAŢIA cu o altă instituţie (cabinet) aflat în relaţie contractuală cu Casa! Ori doctoriţa Daniela Cantaragiu se află, la rândul ei, în relaţie cu Casa! Astfel încât, iată, situaţia ne duce direct la încălcarea legii, prin încălcarea acestei declaraţii!

DE FAPT, CARE ESTE „REŢETA“?
Noi avem toată preţuirea pentru cei care se luptă, în această competiţie, reală, comercială şi nu numai, apreciem chiar cozile interminabile de la farmacia din Centru, acolo unde se fac liste de aşteptare şi pe care nu le-am înţeles, multă vreme. Ni s-a spus că sunt preţurile mai mici decât în altă parte. Ceea ce, firesc, poate fi real, deşi nu ne-am apucat să verificăm asta, pentru că nu ne-a interesat lupta dintre farmacii. Dar când vezi ce se întâmplă, începi să înţelegi! Aşadar, pacientul (pensionar, om necăjit, cu mai multă sau mai puţină şcoală) se duce la domnul doctor ori doamna doctoriţă, este consultat şi primeşte o reţetă. Pe lângă reţeta respectivă, omul primeşte şi o hârtiuţă (Ghici a cui?! Şi către… cine?!) şi i se spune: -Vezi că la farmacia X, dacă te duci, îţi dă medicamentul ăsta cu 10% mai puţin! Firesc, omul sărac acolo se duce, fiind dirijat de medic către o anumită farmacie! Iar asta, fără supărare, este exact încălcarea legii!

AŞTEPTĂM PUNCTUL DE VEDERE AL C.A.S.! CARE, FIRESC, SE VA AUTOSESIZA!
În mod normal, vom prezenta acest material Casei de Asigurări de Sănătate, pentru a-i obţine punctul de vedere. La urma-urmei, ea este cea care trebuie să judece şi să tragă concluziile de rigoare. Eventual să sesizeze, mai departe, instituţiile autorizate! Noi nu vrem să facem rău nimănui, noi nu vrem să-i zădărnicim pe oamenii care se bucură dacă, undeva, găsesc ceva mai ieftin. Dacă este o competiţie reală şi inteligentă, cinste celor care o practică! Dar când avem de-a face cu dirijarea pacienţilor de către un doctor către o anumită farmacie (atenţie, în sesizările pe care le-am primit nu era vorba numai despre farmacia Magistral) atunci lucrurile devin mult mai complicate. Şi Casa Asigurărilor de Sănătate Călăraşi trebuie să-şi intre în rol!
Vom reveni, că avem cu ce!